Minä, varavaltuutettu ja oman työni sankari!

Vaalit ovat ohi ja tulos mielestäni upea! Kaikki se työ jonka tein, tuotti tuloksen. Sain 144 ääntä. Olen sosialidemokraattisen ryhmän jäsen ja toinen varavaltuutettu. Valtuustoon valittiin 14 ja ryhmään kuuluu 18 henkilöä. 60 sosdem ehdokasta jäi taakseni!!
Minut on jo kutsuttu ryhmäkokoukseen joka oli jo. Tulossa on koulutus päiviä ja seminaaripäivä. Olen todella innoissani.
Nyt haluankin sanoa, niille jotka kovin ovat pahoillaan siitä, että en päässyt valtuustoon, ÄLKÄÄ OLKO PAHOILLANNE! Minäkään en ole. Tulevina vuosina istun ihan varmasti valtuustossa. Joku on kipeä, toinen on lomalla. Tässä on aikaa nyt harjoitella tulevaisuuteen. Olen kuitenkin jo "sisällä" ryhmässä ja valtuustotyöskentelyssä.
Tulos oli mainio. Onhan se niin, ettei minulla varmasti ole 144 ystävää, jotka äänestivät. Kyllä niihin kuuluu myös ihmisiä, jotka eivät tunne, mutta ovat kokeneet, että minä olisin hyvä valtuutettu.

Erityisen iloinen olen siitä, että minä ihan itse, omalla tekemiselläni ja persoonallani olen tämän kaiken saavuttanut.
Pitkä jänteisellä työllä. Aloitinhan jo 2013 tuomaan omia ajatuksiani esiin tämän blogin myötä. vaalien alla jaoin itse n 1000 esitettä ja nelisen sataa oli muilla  jaossa, joista Max ja Jani jakoi osan.
On selvää, että nyt olen tullut tutuksi kaupungilla, kun olen ollut pian 17 vuotta keskustan ravintoloissa töissä. Olin omaishoitaja yhdistyksessä sekä tietenkin nyt vuoden PAM osaston puheenjohtajana.
Minulla on myös loistava tuo toveririnki. On valtuutettuja ja varavaltuutettuja, joiden kanssa olen puhunut ja paljon pitänyt yhtä.
On niitäkin, jotka eivät minusta pidä ihmisenä, se on selvää. Tiedän, että olen ihminen, joka jakaa mielipiteet tykkää/ei tykkää katekoriaan. Mutta kaikkien kanssa on tultava toimeen ja yhteistyötä on pystyttävä tekemään.
Niin ja on niitäkin, jotka katsovat nenänvartta pitkin ja vähättelevät ja tytöttelevät,  mutta ne menevät ihan omaan ryhmäänsä :)

Nythän se  kilpa vasta alkaa, kun aletaan puolueiden kesken jakamaan paikkoja. Ja perään tulee se, miten oman puolueen sisällä jaetaan paikat valtuutettujen ja ehdolla mukana olleiden kesken.
Meille on nyt sovittu neuvottelu ryhmä, joka alkaa tätä työtä tekemään. Nythän on sellainen tilanne,  että paikkamäärät pienenevät ja paikkoja on paljon vähemmän. Onneksi on listattu kriteereitä, joiden mukaan suurin piirtein mennään. Viimeksi sain 59 äänellä Linnan Infran johtokunnan paikan sekä Koulutuskuntayhtymä Tavastian valtuustopaikan sekä Teteolan ja Lanulan varapaikan.
Näillä nyt saaduilla äänillä odotan tietenkin suhteellisen hyviä paikkoja, missä voin vaikuttaa kaupunkilaisten hyväksi. En, tarvitse enkä haluakkaan useaa paikkaa, koska on järkevää keskittyä niihin muutamaan, jonka toivottavasti saan.
Ja toivon tietenkin, että paikat jaetaan oikeudenmukaisesti ja äänet ja osaaminen edellä. LUOTAN neuvottelijoihin ja siihen, että kokeneet osaavat tämän työn hienosti hoitaa.

Seuraavat kaksi kuukautta ovatkin tärkeitä kuukausia. Kesäkuun 5 päivä on ensimmäinen valtuusto, siihen mennessä pitäisi olla suurinpiirtein kaikki selvää....

Ihanaa kevään odotusta  Mia

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Leikataan ja sopeutetaan, köyhät kyykkyyn!

Palveluiden oltava saavutettavissa hyvinvointialueella

Kaikki puheenvuoroni aluevaltuuston kokouksessa 9.4.2024