Puheeni valtuustossa koskien matkailua
Matkailun kehittämiseen varataan 100 000 euroa lisää!
Olen erittäin tyytyväinen. Me kaikki tiedämme tämän
kaupungin potentiaalin matkailussa. Nythän tärkeää on, että viesti kuuluu ja
näkyy tämän kaupungin ulkopuolella. Näkyvyyteen pitää panostaa ja laittaa
resursseja.
Koko maakunnan kuntien yhteistyö on tärkeää ja sitä pitää
kehittää. Kaikki mahdolliset messut ja tapahtumat on kierrettävä ja ihmiset
pitää saada kiinnostumaan Hämeenlinnasta.
Yhdessä yhteistyöllä yritykset, yhteisöt, kaupunki ja muut
kulttuurin toimijat varmasti saavat näkyvyyttä ja kuuluvutta. Se tiedetään,
että tahtotila on yhteinen.
En voi olla mainitsematta tapahtumapuiston potentiaalia,
kun korona helpottaa. Yksi tapahtuma tuo kaupunkiin ihmisiä myös selkeää rahaa
yrityksille ja näkyvyyttä kaupungille. Tosin vain yhden tai kaksi päivää, sekin
on jo hienoa.
Lähes kaksikymmentä vuotta ravintola-alalla olleena ja
monessa paikassa työskennelleenä olen palvelut lukuisia turisteja. Erityisesti
mieleeni on jäänyt kesä 2007 kun Hämeenlinnassa oli Asuntomessut. Silloin kävi
paljon turisteja ja oli säpinää keskustassa ja ravintoloissa.
Jotain ihan uuttakin voisi kokeilla matkailun näkökulmasta.
Lopuksi, matkailun osalta ja kaupungin nähtävyyksien yksi
iso vetovoimatekijä voisi olla meillä esteettömät palvelut. Kaupungin ja
yritysten ja markkinoinnissa kannattaa erityisesti kotsivuillaan kertoa, kuinka esteetön paikka on! Se on
positiivista markkinointia.
Kun vihdoin , saadaan tuonne Hämeensaareen kaivattu esteetön
uimaranta. Ramppi kaiteineen ja turvallinen veteen menoluiska. Se olisi ensimmäinen
koko Kanta- Hämeessä. Tämä, jos joku olisi matkailuvaltti, joka kannattaisi
hyödyntää ja jota kannattaisi markkinoida.
kiitos!
Kommentit
Lähetä kommentti